Szkoła Podstawowa nr 12

im. Ignacego Paderewskiego w Katowicach

Google SketchUp to oprogramowanie umożliwiające tworzenie, modyfikowanie i udostępnianie modeli 3D. Jego obsługa jest prostsza niż obsługa innych aplikacji do modelowania 3D, co stanowi źródło tak dużej liczby użytkowników tego programu.

Uproszczony zestaw narzędzi, system rysowania ze wskazówkami oraz przejrzysty interfejs graficzny zostały opracowane z myślą o tym, aby użytkownik mógł skoncentrować się na dwóch rzeczach: jak najwydajniejszej pracy oraz czerpaniu przyjemności z jej wykonywania.


By pobrać program kliknij poniżej
skechup2010

Każdego roku w Unii Europejskiej ok. 500 000 umiera na skutek nagłego zatrzymania krążenia. Ta liczba mogłaby być wielokrotnie niższa, gdyby wiedza na temat ratowania życia była bardziej powszechna.

Dlatego stworzono edukacyjną grę internetową "pierwsza pomoc", poświęconą ratowaniu życia ludzkiego w przypadku nagłego zatrzymania krążenia.

Więcej zdjęć - kliknij poniżej
pierwszapomoc2012as

Program ArtRage 3 udostępnia cyfrowe odpowiedniki takich narzędzi jak np. pędzel, kreda, węgiel, ołówek czy pisak, cechujące się bardzo wysokim stopniem realizmu. W zależności od szybkości ruchu np. pędzlem, wybrana barwa nakładana jest z różną intensywnością. Możliwe jest również realistyczne mieszanie barw. Dzięki temu malując np. "farbą olejną" obraz tworzy się podobnie jak ma to miejsce w rzeczywistości. Dodatkowo płótno można dowolnie obracać, powiększać, a także przesuwać do preferowanego kąta widzenia.

Wersja 3 programu -
pozwala na korzystanie z wszystkich jego możliwości przez 30 dni.

Jeżeli chcesz pobrać program kliknij na zdjęcie
artrage3

Kto nie lubi matematyki, ma spore szanse na jej polubienie. Portal MATEMATYCZNE ZOO zachęca do zaprzyjaźniania się z matematyką. Witryna prezentuje szereg zadań do rozwiązywania online w formie zabawy.

Serwis zawiera materiał dla szkoły podstawowej podzielony na klasy. Te z kolei posiadają kategorie tematyczne prezentujące ważniejsze działy matematyczne.

Kliknij by przejść na portal
matematycznezoo2011
algodo2011asAlgodoo to niezwykle interesujący i prosty w użyciu program do poznawania tajników zjawisk i praw fizycznych, stworzony przez Emila Ernerfeldta.

Aplikacja pozwala na tworzenie przy użyciu grafiki 2D różnorakich obiektów, obserwowanie ich zachowań, a także zmianę ich podstawowych właściwości - ciężaru i sprężystości. Algodoo doskonale nadaje się do ilustrowania prostych zjawisk fizycznych, ale również bardziej złożonych mechanizmów wykorzystywanych np. podczas wystrzeliwania naboju z pistoletu.

Program swoją popularność zawdzięcza łatwemu w użyciu interfejsowi i niemalże nieograniczonym możliwościom tworzenia wymyślonych przez użytkownika obiektów, mechanizmów itp.

Jeżeli chcesz pobrać demo kliknij na obrazek

WorldWide Telescope (WWT) to jeden z najciekawszych bezpłatnych programów edukacyjnych, który pozwala otworzyć wirtualne planetarium w domu, szkole czy ośrodku kultury. WWT wykorzystuje dane zebrane przez największe teleskopy naziemne i kosmiczne, a także, w przypadku obserwacji powierzchni Ziemi, przez satelity. Użytkownicy WWT otrzymują więc zdjęcia i dane pochodzące z ośrodków naukowych i, dzięki programowi, mogą tworzyć prezentacje, pokazy i seanse, które pozwalają opowiadać o Kosmosie i o Ziemi.

Jeżeli chcesz pobrać program kliknij poniżej
wwtelesc2011

Projekt Sheeplive (OVCE.sk w języku słowackim) został zainicjowany przez stowarzyszenie eSlovensko jako integralna część projektów: Zodpovedne.sk, Pomoc.sk i Stopline.sk. Partnerami projektu są Ministerstwo Spraw Wewnętrznych Słowacji oraz słowacki Komitet UNICEF. Głównym celem projektu jest stworzenie serii kreskówek dla dzieci oraz międzynarodowego portalu internetowego. Projekt koncentruje się na bezpieczeństwie dzieci i młodzieży, w szczególności zaś na zagrożeniach związanych z Internetem, telefonami komórkowymi oraz nowymi technologiami. Służy jako narzędzie edukacyjne dla dzieci, w zabawny sposób pokazuje nieodpowiednie zachowania, a dorosłym daje możliwość zapoznania się z problemem.

By przejść na stronę projketu - kliknij poniżej
sheplive2011
Koncern Google opublikował interaktywną książkę ?20 things I learned about browsers & the Web? (?20 rzeczy, które należy wiedzieć o przeglądarkach i Internecie?). Książka opisuje jak działają współczesne technologie wykorzystywane w sieci, przy czym łączy to co najlepsze ze świata pozycji drukowanych i publikacji elektronicznych ? np. można w niej przewracać kartki, jak również zaznaczać i kopiować tekst, czy też korzystać z wyszukiwania. Istnieje również możliwość wyłączenia światła, by lepiej skupić się nad treścią. Całość jest ozdobiona pięknymi ilustracjami Christopha Niemanna.

By przeczytać książkę - kliknij poniżej
googleksiazka2011
Jeżeli masz w sobie duszę naukowca i marzysz o dokonaniu przełomowych odkryć w laboratoriach - spróbuj swoich sił w internetowej, darmowej grze dla młodych badaczy ?Power of Research?. Aplikację stworzono z myślą o uczniach, nauczycielach i naukowcach. Gracze mogą dzięki niej wcielić się w rolę badaczy, odkrywających tajemnice wirtualnego świata.

Internetowa gra ?Power of reseach? powstała we współpracy z cenionymi przedstawicielami naukowego świata. Ma ona zainspirować młodych ludzi do wybrania kariery naukowej i spopularyzować wiedzę na temat najnowszych osiągnięć nauki. Aplikacja pozwala graczowi na prowadzenie samodzielnych badań w wielu dziedzinach (m.in. z fizyki, biologii czy chemii), publikowanie własnych wyników w wirtualnym dzienniku naukowym, współpracę i rywalizację z innymi graczami, prowadzenie własnego badawczego instytutu oraz wiele, wiele innych działań. Ogromną zaletą ?Power of research? jest fakt, że aby przystąpić do zabawy nie trzeba wykazywać się rozległą wiedzą na temat dziedziny, w której pragnie się prowadzić wirtualne badania.

Grę rozpoczyna się jako niedoświadczony naukowiec, który zgłasza jedynie chęć wzięcia udziału w badaniach, natomiast jeśli nasza wykonana przez uczestnika praca zostanie doceniona, zdobędzie on uznanie w wirtualnym świecie nauki.

Kliknij by zagrać - gra  w języku angielskim
researchgra2011

Ministerstwo Rozwoju Regionalnego uruchomiło portal internetowy dla dzieci dotyczący funduszy unijnych. Na stronie www.euroman.gov.pl młodych internautów przywita Maksymilian Europejski, czyli Euroman - fikcyjna postać oprowadzająca dzieci po świecie funduszy europejskich. Portal podzielony jest na 3 strefy wiekowe - dla dzieci w wieku 6-10 lat, młodych ludzi w wieku 11-14 lat i młodzieży 15-17-letniej. Uczniowie mogą tam m.in. wziąć udział w różnego rodzaju konkursach, wypełnić krzyżówkę, poczytać komiks oraz zagrać w gry.

Kliknij by przejść na stronę
euroman2011
OpenOffice jest to jeden z najpoważniejszych (obok płatnego pakietu StarOffice) konkurentów MS Office. W skład pakietu wchodzą niezależne aplikacje: procesor tekstu Writer, arkusz kalkulacyjny Calc, moduł bazodanowy Base, program graficzny Draw, a także program do tworzenia prezentacji Impress. Aplikacja jest programem darmowym.

Jeżeli chcesz pobrać program - kliknij poniżej
openoffice2011
Czy dzieci mogą programować ? Tak, jeśli tylko znają program Baltie - środowisko programowania dla uczniów w każdym wieku. Niepowtarzalną cechą Baltiego jest "obrazkowe" tworzenie kodu źródłowego, praktycznie bez używania klawiatury i znajomości innych języków programowania.

Czarodziej Baltie to także główna postać tego programu. Umie on wykonywać różne polecenia i czarować. Uczniom młodszym spodoba się praca na gotowych elementach, dużo grafiki i prostej animacji. Bardziej zaawansowani będą zadziwieni mocą obliczeniową programu, dorównującą językom klasy Pascal i C.

Program jest częścią unikatowego projektu Baltie.Net, którego myślą przewodnią jest skłonienie dzieci do używania komputerów nie tylko w sposób pasywny (uruchamiając programy), ale również aktywny (tworząc własne). Wszyscy programujący w Baltiem mogą prezentować swoje programy, poprawiać je oraz wymieniać opinie na ich temat na stronie www.baltie.net Internet daje także możliwość pracy w wirtualnych grupach, bez względu na miejsce zamieszkania.

By pobrać program kliknij na ikonkę - wybieramy - Baltie 3
baltie2011iko
Pod adresem www.cyfrowe.mnw.art.pl rozpoczęło działalność Cyfrowe Muzeum Narodowe - komputerowa baza danych warszawskiego Muzeum Narodowego. Muzeum digitalizuje swoje zbiory od ponad 20 lat. Istniejąca baza danych, licząca 400 tysięcy pozycji, została teraz powiększona o 40 tysięcy opisów zabytków i ponad 1000 wizerunków cyfrowych. Zwiedzający Cyfrowe Muzeum Narodowe w Warszawie będą posługiwać się bogatą nawigacją. Można powiększyć dany przedmiot, uwypuklić szczegół, można też obejrzeć animacje w systemie 3D i wizualizacje zabytków w trójwymiarze. Wirtualne muzeum podzielone jest na kilka katalogów m.in. na zbiory: można zajrzeć do Zbiorów Sztuki Starożytnej czy do Zbiorów Polskiej Sztuki Nowożytnej.

By zobaczyć stronę - kliknij na banner
cmnarodowe2011
Biblioteka internetowa z lekturami szkolnymi ?Wolne Lektury? (www.wolnelektury.pl) to projekt realizowany przez Fundację Nowoczesna Polska. Działa od 2007 roku i udostępnia w swoich zbiorach lektury szkolne, które są zalecane do użytku przez Ministerstwo Edukacji Narodowej i które trafiły już do domeny publicznej. Są one opracowane, opatrzone komentarzem i udostępnione w kilku formatach (html, epub, mp3, ogg, odt, txt i pdf). Można je zgodnie z prawem, bezpłatnie przeglądać, ściągać na swój komputer, a także udostępniać innym i cytować.

Kliknij na banner by przejść na stronę projektu
wolnelektury2011

Skąd się biorą bursztyny? Jak powstają jaskinie? Do czego kiedyś służyły krzemienie? - na te pytania odpowiedzi można znaleźć w grze komputerowej, którą dla dzieci przygotował resort środowiska. Jej premiera odbyła się 20 grudnia w warszawskim Muzeum Geologicznym.

W grze dwójka bohaterów: dziewczynka - Basia i nietoperz - Gacek, zwiedzają Polskę w nietypowy sposób. Przenoszą się do ważnych z geologicznego punktu widzenia miejsc i uczą się o wydarzeniach sprzed milionów lat.

Projekt dodatkowo zachęca dzieci, a za ich pośrednictwem także rodziców, do odwiedzania polskich atrakcji turystyczno-geologicznych. W grze dzieci zwiedzają m.in. Jurę Krakowsko-Częstochowską, kopalnię soli w Wieliczce, Jaskinię Raj i Pomorze.

Gra jest dostępna online - na stronie http://www.dzieci.mos.gov.pl.
grawycieczka2011
Instytut Pamięci Narodowej przygotował dla wszystkich, którzy lubią historię - internetowe wersje swoich pudełkowych gier planszowych.

Gra Kliknij by zagrać

?Pamięć ?39?, oparta na zasadach popularnej gry ?Memory?, wprowadza uczniów w tematykę kampanii wrześniowej 1939 r., operując archiwalnymi zdjęciami. Dołączona do gry broszura zawiera komentarz historyczny do poszczególnych fotografii.

pamiec392011

?303? jest szybką wojenną grą planszową dla dwóch osób. Jeden z graczy dowodzi RAF broniącym Wielkiej Brytanii, a drugi atakuje niemieckim Luftwaffe. Zadaniem lotnictwa Trzeciej Rzeszy jest zbombardowanie Londynu, a celem lotnictwa alianckiego powstrzymanie agresora. Każdy z graczy dysponuje sześcioma różnymi samolotami za pomocą których prowadzi operację wojenną na planszy, nawiązującej do stołu dowodzenia RAF. Podniebne pojedynki rozstrzygane są przy użyciu specjalnie zaprojektowanych kości.

dywizjon3032011

Gra ?Awans ? zostań marszałkiem Polski? służy przybliżeniu młodzieży polskich stopni wojskowych z 1939 r. Grając kartami z naramiennikami od szeregowca do marszałka Polski, gracze poruszają się po planszy przedstawiającej szczeble wojskowej hierarchii. Do gry dołączone są biogramy i zdjęcia uczestników kampanii wrześniowej oraz krótkie opracowanie historyczne na temat polskich stopni wojskowych w dwudziestoleciu międzywojennym.

awnsipn2011
Google Art Project, to najnowszy z pomysłów internetowego giganta - w dodatku całkowicie poświęcony krzewieniu kultury. Internauci za darmo dostają możliwość odbycia wirtualnej podróży po najsłynniejszych muzeach sztuki na świecie. W tej chwili na liście jest 17 instytucji, w tym takie perełki jak Wersal, Galeria Narodowa w Londynie, czy The Metropolitan Museum of Art.

Kliknij poniżej  by  przejść do Wirtualnego Muzeum
virtualnemuzeum2011
Tux Paint, laureat wielu nagród, jest darmowym programem do rysowania dla dzieci w wieku 3-12 lat. Program oferuje wiele znakomitych narzędzi rysujących. Każde z nich połączone jest z zabawnym dźwiękiem i dużą, śmieszną ikoną. Dla przykładu: wystarczy, że klikniesz po prostu na ikonkę rysowania trawy i już możesz stawiać na swoim obrazku kępki trawy, gdziekolwiek chcesz. Tux Paint ma również funkcję pokazu slajdów, która pozwala ci na łatwe obejrzenie wszystkich swoich prac. Program posiada polską wersję językową.

Jeżeli chcesz pobrać program - kliknij poniżej
tuxpaint2011
Pivot to darmowy program do animacji. Wykorzystaj go, by tworzyć zabawne animowane GIF-y z podobiznami ludzi, a następnie dodać je do stron czy pokazów slajdów.

Program możesz pobrać - klikając na obrazek
pivot20102
Konkurs "Planeta Energii" to podróż po niezwykłym świecie energii elektrycznej, która nie tylko uczy, ale jest też świetną zabawą. Do konkursu mogą przystąpić klasy I-III szkoły podstawowej, których nauczyciel zarejestruje się w naszym serwisie i przeprowadzi minimum 3 lekcje o energii elektrycznej. To szansa dla całej klasy na wygranie wizyty w Waszym mieście kosmicznego miasteczka edukacyjnego z mnóstwem atrakcji! Zdobądź nagrody, które pomogą Ci w dalszej nauce. Upewnij się, czy Twój nauczyciel słyszał już o zabawie z "Planetą Energii"!

By przejść na portal Planeta Energii - kliknij poniższy banner
planetaenergii
Copyright © 2017 Szkoła Podstawowa Nr 12 w Katowicach. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Joomla! jest wolnym oprogramowaniem wydanym na warunkach GNU Powszechnej Licencji Publicznej.